Ensam nattning av två tjejor

publicerat i Allmänt;
 
Idag fick jag natta ensam då pappan är på jobbfest och kommer hem sent! Tycker att det gick superbra, ammade den enda och hade den andra bakom ryggen gosandes med min örsnibb - sagasagor som ljudbok med svag belysning!
Stunder som dessa är verkligen guld! När båda faller i sömn riktigt, riktigt nära och sen dras mot varann ännu mer när jag flyttat på mig. 
Nu sitter jag nere i vardagsrummet och bara myser av tystnaden, mörkret och en kopp med mitt favoritte - earl grey med honung!
 
Idag var vi på öppna förskolan i vår stad efter att jag hämtat Olivia på vanliga förskolan. Vi fick sällskap av vår granne och deras två barn, som går på samma förskola, och på plats fanns ytterligare en kompis. Vi har ca 5 min promenad till öppna förskolan och det är verkligen trevligt att gå dit, prata med andra föräldrar och barnen får helt nya leksaker som är mycket roligare än de vi har hemma. På vår öppna förskola kan man också handla kläder second hand och det är sällan jag går därifrån utan något nytt plagg till någon av tjejerna, eller båda...

Kommentera inlägget här :