Födelsedagsplanering!

publicerat i Allmänt;
 
Idag var jag, mamma och Alice och besökte de nya butikerna Dollarstore och Lidl som öppnat nära där vi bor. Innan åt vi lite lunch på Mcdonalds och Alice var så himla himla söt och glad hela dagen, somnade i bilen påvägen hem också! 
På dollarstore köpte vi lite presenter till olivias treårsdag. Mamma köpte magnetbokstäver, barbiekläder och fiskespelet!! Jag köpte en kalasvimpel, ännu mer ballonger, en träflagga att ha på bordet på födelsedagsfrukosten, ett kinderägg med my little pony och en jättefin godisklubba med massa olika färger som olivia kommer Älska!!
Jag har köpt såå mkt presenter till henne redan, en del ska hon få till födelsedagen men jag måste nog ändå spara en del till julafton så det inte blir för mycket, det är ju inte bara vi som ska ge henne utan också resten av släkten. Även om det absolut bästa jag vet är glädjen i olivias ögon när hon öppnar paket och blir glad så vill jag inte skämma bort henne för mycket.Vad kommer hon förvänta sig när hon fyller tex 13 om ribban ligger högt redan nu...Sen så fyller ju Alice år samma månad, det är farsdag i november och sen fyller jesper år i februari så det blir MYcket paket - därför jag gärna ville börja i tid! Kan ha gått lite till överdrift dock..
Jag har fokuserat lite på allt runtomkring också på födelsedagen. Alice ska få en superfin rosa födelsedagstårta i trä som jag tänkte att vi kunde ställa fram varje gång någon fyller år liksom den lilla flaggan i trä. Vi kan tända ljus, ställa fram det fina kinderägget i en äggkopp och sjunga/fira ordentligt på morgonen. Olivia kan få ha sina nya kläder på sig på förskolan och vi kanske kan hinna pärla ett halsband av de fina prinsesspärlorna hon ska få :) som ni hör är jag enormt taggad!
 
Efter shoppingen åkte vi direkt till förskolan och hämtade Olivia, hon blev glad och överraskad över att jag hämtade med bilen och att dessutom Mormor var med! 
Vi åkte hem och lekte, fikade, åt lite nötter, livvi fick en bamsefestis och vi drack kaffe! Mamma stannade på middagen och vi gjorde kycklingköttbullar, makaroner och en sats med treveckorssallad (sallad på vitkål, morötter och röd paprika med en god dressing till)!
 
Livvi hjälper till att peppra på salladen!

Kommentera inlägget här :