Tillbaka på förskolan!

publicerat i Allmänt;
Idag fick Olivia äntligen komma tillbaka till förskolan efter att ha varit hemma med mig och lillasyster i två veckor! Puh säger mamma, det kan vara väldigt intensivt med båda tjejerna hemma medan min sambo jobbar åtta timmar om dagen.
Men nu när jag lämnat henne och kom hem igen så kändes det.. tomt? Jag saknar mitt lilla busfrö och längtar faktiskt redan till kl tre då jag ska få hämta hem henne igen. Magiskt detta med föräldraskap - hur jobbigt det än är och hur trött och sliten man än känner sig så glömmer man bort det så fort man är ensam och utan barnen igen!
 
Nu sover Alice också och jag sitter ner vid köksbordet och dricket mitt kaffe (varmt) och njuter av tystnaden! Ska köra en diskmaskin och en tvättmaskin lite senare och dessutom rota fram massa barnkläder och leksaker ur förrådet - vi och våra grannar ska ha loppis på söndag!
 
Bild på lilla loppan från förre veckan när vi myste hemma varje dag, så länge hon var snoriga så gick vi ju inte ens utanför dörren ..

Kommentera inlägget här :